QNB Sigorta, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası Online Sağlık Hizmetlerine Yönelik Araştırmasını Yayınladı
25.07.2024 - Perşembe 15:24Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası kapsamında sunulan fiyatsız online sıhhat hizmetleri ile ilgili müşterilerin tecrübelerini ortaya koyan araştırmaya nazaran; müşteriler %35 oran ile en çok 7/24 sınırsız online doktor; %25 oran ile yılda 4 defa olan online diyetisyen hizmetlerinden yararlanıyorlar. İştirakçilerin %52’si ise hastanede ya da randevu alırken beklemeyi tercih etmedikleri için diledikleri vakit ve diledikleri yerden süratli ve kolay ulaşılabilen online hizmetlere yöneldiklerini söz ediyor.
Araştırma, online sıhhat hizmetinin Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası poliçesini yenileme kararında da kıymetli bir rol oynadığını ortaya koyuyor. Online sıhhat hizmetinden faydalanan her 10 müşteriden 8’si bu hizmetin olmasının yenileme kararlarını olumlu etkilediğini belirtiyor.
“Bugün, bugünü yaşa” söylemiyle Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası branşında müşterilerine ayrıcalıklı hizmetler sunmaya devam eden QNB Sigorta, eserlerini ve hizmetlerini müşterilerinin beklentilerine nazaran geliştirmeye odaklanıyor. Bu kapsamda şirket, müşterilerinin Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası ile ilgili tecrübelerini ortaya koyan araştırma serisinin birincisini yayınladı. QNB Sigorta, bu araştırma serileri ile birebir vakitte bölüme de ışık tutmayı hedefliyor.
Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası poliçesine sahip müşterilerle anket yoluyla gerçekleştirilen araştırma, sigortalıların Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası kapsamında sunulan fiyatsız online sıhhat hizmetleri ile ilgili farkındalıkları, yaklaşımları, alışkanlıkları ve beklentilerini ortaya koyuyor.
Online Doktor En Çok Tercih Edilen Hizmet
Araştırmaya nazaran; müşterilerin %66’sı Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası kapsamında bulunan fiyatsız online sıhhat hizmetinde yer alan online doktor, online psikolog, online pedagog ve online diyetisyen üzere hizmetlerden fiyatsız faydalanabileceğini biliyor ve gereksinimleri olduğunda kullanıyor. Böylelikle kullanıcılar, işlerinden müsaade almak zorunda kalmadan muhtaçlıkları doğrultusunda tabiplerle online olarak görüşebiliyor ve tatil, seyahat üzere planlarını sıhhat durumları nedeniyle tekrar planlamak zorunda kalmıyorlar.
Araştırma, müşterilerin online sıhhat hizmeti kullanırken tercihlerini de ortaya koyuyor. %35 oran ile 7/24 sınırsız online doktor hizmeti en çok kullanılan hizmet olarak öne çıkıyor. %25 ile online diyetisyen hizmeti en çok yararlanılan ikinci hizmet olurken, online psikolog hizmeti ise %20 ile üçüncü sırada yer alıyor. Müşterilerin %90’ı online hizmetleri kullandıklarını belirtiyor.
Kesintisiz Sıhhat Hizmeti Alabilmek Online Hizmetleri Öne Çıkarıyor
Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası’na sahip sigortalıların hayatlarını kolaylaştırmak ismine sunulan online sıhhat hizmetinin müşteriler tarafından neden tercih edildiğini de gözler önüne seren araştırmaya nazaran; iştirakçiler en çok %60 oran ile 7/24 online sıhhat hizmeti alabildikleri için online hizmetlerden yararlandıklarını belirtiyor.
Katılımcıların %52’si ise hastanede ya da randevu alırken beklemeyi tercih etmedikleri için online hizmetleri kullandıklarını söz ediyor. Müşterilerin %50’si doktora kolay ve süratli ulaşım nedeniyle, %46’sı ise mesai saatleri içerisinde müsaade almaya gerek kalmadan sıhhat hizmetine ulaşma kolaylığı sayesinde online hizmetleri tercih ediyor. Tatilde yahut yurt dışında sıhhat hizmetlerine ulaşma, 19.00-23.00 saatleri ortasında uzman doktor hizmeti alma ve iletileşme özelliği ile sıhhat muhtaçlığını pratik bir formda giderme de araştırmaya katılanların online hizmetleri tercih etme nedenleri ortasında yer alıyor.
Online Sıhhat Hizmeti, Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası Yenileme Kararını Olumlu Etkiliyor
Araştırma, online sıhhat hizmetinin Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası poliçesini yenileme kararında da değerli bir rol oynadığını ortaya koyuyor. Online sıhhat hizmetinden faydalanan her 10 müşteriden 8’si bu hizmetin olmasının yenileme kararlarını olumlu etkilediğini belirtiyor.
Müşterilerin %43’ü online sıhhat hizmetini kullanmanın hayli kolay olduğunu belirtirken, bu hizmeti kullanan müşterilerin yarısı online sıhhat hizmetini tavsiye ediyor. Tavsiye nedenleri ortasında en çok; diledikleri vakit online sıhhat hizmeti alma imkanı, hastanede ya da randevu alırken beklemek zorunda kalmama, doktora süratli, kolay ulaşım ve mesai saatleri içerisinde müsaade almaya gerek olmadan sıhhat hizmetine ulaşım sağlayabilme yer alıyor.
“Tamamlayıcı Hayat Paketimiz ile müşterilerimize ayrıcalıklı hizmetler sunuyoruz”
Sigorta bölümünde hızlanan dijitalleşme ve online hizmetlerin önümüzdeki periyotta de gelişerek devam edeceğini vurgulayan QNB Sigorta Sağlıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Melda Şuayipoğlu, “Bireylerin gereksinimlerine paralel olarak hem satış hem servis manasında kesimde yeni uygulamalar devreye alınmaya devam edecek. Önümüzdeki periyotta müşterilerin yeni muhtaçlıklarını görebilmek ve onları yönetebilmek ehemmiyetini koruyacak. Bu nedenle QNB Sigorta olarak, müşterilerimizin beklentilerini ve tecrübelerini daha fazla anlamamızı sağlayacak araştırma serilerimizle kesime de ışık tutmayı hedefliyoruz. Bilhassa pandemi ile birlikte, bireylerin sıhhat konusundaki beklentileri derinden değişti. Bu kapsamda online sıhhat hizmetleri gün geçtikçe daha fazla bilinmeye ve kullanılmaya başlandı. Hayata geçirdiğimiz bu araştırma da bu olumlu eğilimi gözler önüne seriyor. Birçok insan artık sıhhat profesyonelleriyle yüz yüze görüşmek yerine online görüşmeler yapmayı tercih ediyor. Bu noktada, QNB Tamamlayıcı Sıhhat Sigortası ile birlikte fiyatsız sunduğumuz Tamamlayıcı Ömür Paketi kapsamında müşterilerimiz check-up paketi, online doktor, online psikolog, online pedagog, online diyetisyen, diş ve göz sıhhati paketi üzere birçok sıhhat hizmetinden vakit kaybetmeden, süratli bir formda yararlanabiliyorlar” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı